Peugeot chystá globálnu ofenzívu

Chce sa dostať z problémov

Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën dnes predstavila svoj plán návratu k "zdravému" rastu predaja a zisku. Firmu pritom ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska vláda. Po rozsiahlej reštrukturalizácii sa však dostala z problémov a dokonca chce obnoviť vyplácanie dividend. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Generálny riaditeľ Carlos Tavares označil nový program automobilky za "globálnu ofenzívu produktov a technológií" a jej cieľom je priniesť firme organický rast zisku.

Peugeot už zvýšil svoje ciele pre zisk a počíta s uvedením nových áut na trh. Automobilka prešla reštrukturalizáciou. Nevyhla sa pritom ani zatvoreniu jedného zo svojich závodov či zmrazeniu platov a musela zosekať aj počet vyrábaných modelov. To Peugeotu pomohlo dostať sa z problémov a dosiahnuť svoje predchádzajúce ciele ešte pred plánovaným termínom. Teraz sa chce sústrediť na súboj s konkurenciou a pripravil nový program.

Známkou dôvery v pozitívny výboj je aj oznámenie, že od tohto roku obnoví vyplácanie dividend vo výške 25 percent zo zisku. Podľa agentúry Bloomberg Peugeot naposledy vyplatil akcionárom dividendy v roku 2011.

Francúzska automobilka najnovšie plánuje zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 percenta o ďalších 15 percent do roku 2021. Má jej pritom pomôcť uvedenie nových modelov. Každá z troch značiek francúzskeho koncernu - Peugeot, Citroën a DS - má ročne uviesť na trh jeden nový model. Do roku 2021 tak chce predstaviť 26 nových modelov, vrátane pick-upov, z toho sedem hybridných vozidiel a štyri elektromobily, a to aj vďaka prepojeniu technológií jednotlivých značiek.

Pre Tavaresa je tiež kľúčové nájsť odpoveď na otázku, prečo je koncern taký závislý od dopytu na európskom trhu, ktorý sa vlani podieľal až 62 percent na jeho celkovom predaji. Práve to automobilku počas európskej dlhovej krízy zrazilo na kolená. V roku 2014 tak musela požiadať o pomoc francúzsku vládu a získať investora, ktorým sa stala čínska firma Dongfeng Motor. A hoci európsky trh s autami ožil, odborníci neočakávajú, že sa predaj áut tak skoro vráti na úroveň ako pred krízou.

Peugeot je síce v rámci Európy veľkým hráčom, jeho globálny predaj, ktorý vlani dosiahol 2,97 milióna vozidiel, však zaostáva za konkurenciou. Napríklad jeho francúzsky rival Renault spolu s japonským partnerom Nissan predali vlani dohromady 8,5 milióna áut. A najväčšia európska automobilka Volkswagen hlási za rok 2015 takmer 10 miliónov predaných vozidiel.

Peugeot preto plánuje výrobu v juhovýchodnej Ázii a hľadá partnera v Indii.


Zdroj: Finweb
Autor a úprava textu: Tomáš Kis

Stránky vytvoril Tím BusinessWorld  |  Vyhotovené v roku 2016
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky